נתניהו הודיע: מתווה הגז יעבור ביום ראשון • האם דרעי שוב יפתיע?

    דוד לזר No Comments on נתניהו הודיע: מתווה הגז יעבור ביום ראשון • האם דרעי שוב יפתיע?
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בחודש שעבר הפתיע שר הכלכלה אריה דרעי את המערכת הפוליטית כשהודיע שהוא מעביר את סמכות ההחלטה על מתווה הגז ממשרדו לידי הממשלה והכנסת, בעקבות כך המתווה נפתח לדיון הציבור והוא טרם אושר.

    היום (חמישי) הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מתווה הגז יעבור בממשלה ביום ראשון הקרוב ברוב קולות, ושאלת השאלות כעת היא האם הפעם דרעי יצטרף לאישור המתווה או שהוא יצביע נגדו בראשון הקרוב.

    גם לשכת השר דרעי לא סיפקה את התשובה לגבי כוונתו של דרעי בהצבעה על המתווה. מלשכתו נמסר כי "שר הכלכלה אריה דרעי עקבי ויעשה בדיוק מה שאמר לפני כחודש. השר דרעי ילמד את המתווה שסוכם עם חברות הגז, ישתתף בדיון בממשלה ובסופו יחליט כיצד להצביע. אם וכאשר המתווה יאושר בכנסת, השר דרעי ישקול האם לחתום על סעיף 52".

    יצוין, כי ההחלטה של דרעי להביא לדיון ציבורי את נושא הגז כבר גרמה להורדת המחיר מ 5.7 ש"ח ל 4.6 ש"ח, דבר מבורך כשלעצמו.

    קודם לכן אמר שר האנרגיה יובל שטייניץ כי "הדבר חשוב ביותר במתווה הטוב הזה הוא שאחרי עיכוב מיותר של כמה שנים נתחיל לנוע קדימה לפיתוח לוויתן, לפיתוח כריש ותנין, ליצירת תחרות ופירוק המונופול, ולא פחות חשוב פיתוח מאגרי אנרגיה נוספים שממתינים לנו בים".

    כמו"כ התייחס השר שטייניץ לוויכוח סביב המתווה ואמר כי "מותר שיהיה ויכוח, מותר שתהיה ביקורת", לדבריו, "אני תמיד אעשה את הדבר הנכון למיטב הבנתי ולא רק את מה שאולי נראה נכון או פחות נכון למישהו כזה או אחר. לא עולה בדעתי לפגוע האינטרסים של מדינת ישראל ואזרחיה רק בגלל שיקולים פוליטיים או אישיים או תדמיתיים".



    0 תגובות